در طراحی ساختمان های اداری از دو نوع پلان باز و بسته استفاده می شود. پلان باز در فضاهای اداری به فضاهایی اطلاق می شود که توسط جداکننده های سبک مانند پارتیشن ها از هم تفکیک شده اند و در فضاهای اداری با پلان بسته نیز از دیوارهای جداکننده اما به صورت اتاق های مستقل استفاده می شود.

به صورت کلی ساختمان های اداری دارای فضاهای اصلی، فضاهای پشتیبانی، خدمات و مسیرهای گردش می باشند و مبلمان  در چنین فضاهایی برای ارتقای کیفیت کاری از اهمیت ویژه ای برخوردارند از این رو در سیستم های مختلف برای طراحی پلان فضای کار با در نظر گرفتن ابعاد فضا می بایست بهترین سیرکولاسیون حرکتی و همچنین چیدمان مبلمان را در نظر گرفت برای طراحی و کشیدن نقشه ها در اتوکد بلاک ها یا آبجکت های آماده ، کار شما را در طراحی بسیار سریع و آسان می کنند و به شما در چیدمان و نوع مسیرهای حرکتی و قرارگیری مبلمان کمک می کنند.

بلاک های آماده با ابعاد صحیح  و مقیاس معین  به راحتی در نقشه ها قرار می گیرند و حتی می توانند راهنمایی برای شکل دادن به خطوط اصلی پلان در طراحی اولیه باشند.

ضمن اینکه بلوک های آماده کشیدن نقشه های مبلمان را بعد از طراحی پلان آسان کرده و در واقع بلاک ها شکل آماده مبلمان و طرح هایی هستند که هر زمان بخواهیم می توانیم از آن استفاده کنیم.

این مجموعه فایل DWG رایگان شامل مبلمان و اقلام ضروری دفتر کار و فضاهای اداری است، برای کار با بلوک های آماده AutoCAD در ادامه توصیه می کنیم از اتوکد 2007 و یا ورژن های بعد از آن استفاده کنید.